Hoppa till huvudinnehåll
den 28 februari 2024

Uppdatering av vårt datasystem 5-6 mars – så påverkas du

1 min. lästid

Den 5-6 mars uppdaterar vi vårt datasystem för att förbättra och säkra våra tjänster ytterligare.

Efter uppdateringen kommer vi erbjuda en smidigare och mer säker digital upplevelse.

Vad innebär detta för dig som hyresgäst?
Under tiden för uppdateringen, den 5- 6 mars, kommer du inte komma åt en del av våra onlinetjänster såsom Mina Sidor, felanmälan, bostadskö, ansökningar om lägenheter med mera. Vi förstår att detta kan upplevas krångligt och vi ber om ditt tålamod dessa dagar. 

Står du i bostadskö hos oss?
Se till att du varit inloggad de senaste 12 månaderna innan den planerade driftsstörningen så riskerar du inte att hamna utanför vårt kösystem.

Vad händer om jag måste felanmäla något?
Vi kommer inte åt vårt system under uppdateringen och kan därför inte ta emot felanmälningar under tiden som den genomförs. Vid akuta situationer, till exempel vattenläckor eller strömavbrott, når du oss på 033-44 22 00.

Tidsplan:
Den 5 mars klockan 12:00 påbörjar vi uppdateringen av vårt system. Om allt går som planerat räknar vi med att fungera som vanligt den 6 mars klockan 12:00. 

Vad kan jag göra innan? 
Vi uppmuntrar dig att planera dina ärenden i förväg för att minimera eventuella besvär under uppdateringen. 

Tack för ditt tålamod, vi ser fram emot att erbjuda dig den nya versionen inom kort.