Information med anledning av covid-19
Boka ditt besöka hos oss
Du bokar ditt besök till Kundcenter genom att ringa oss på 033-44 20 00. Enklare ärenden kan utföras under våra drop-in-tider måndag-fredag klockan 10.00-16.00.
Hur vi agerar vid sjukdom
Våra medarbetare är hemma vid förkylningssymtom. Vi vill också att du tar ansvar och ställer in eventuella möten med oss om du har symtom.
Underhåll, felanmälan och reparationer
När vi är i din lägenhet håller vi avstånd. Vi vill att du ska lämna lägenheten under vårt besök. Om det inte är möjligt så måste du vara i ett annat rum.
Sätta låset i serviceläge
För att vi ska få tillträde till din lägenhet måste du sätta låset i serviceläge, annars kommer vi inte in. Du sätter låset i serviceläge genom att låsa dörren och sen vrida tillbaka nyckeln så att den står på ”tio i” (tänk på klockan) innan du drar ut nyckeln ur låset.
Länkar som du kan läsa mer på:
Folkhälsomyndigheten frågor och svar
Borås Stad riktlinjer för covid-19
Information på olika språk
Undvik att bli smittad och att smitta andra
Svenska | Arabiska | Somaliska
Information om covid-19 på andra språk
Svenska | Engelska | Arabiska | Somaliska

Nyckelutlämning vid sjukdom
Du är varmt välkommen att be någon annan att hämta dina nycklar från Kundcenter med en fullmakt. Du kan skriva en egen fullmakt genom att använda dessa formuleringar:
Härmed ger jag fullmakt till [Namn Efternamn] att hämta ut mina nycklar. Jag som ger fullmakt är [Namn Efternamn personnummer, adress, underskrift]. Be ditt ombud att ta med legitimation och att komma ensam för att hindra smittspridning.