Information med anledning av covid-19
Så minskar vi smittspridningen
Just nu genomför vi så få kundmöten som möjligt för att minska smittspridningen. Vi tar därför bara emot bokade besök i vårt kundcenter. Behöver du boka en tid för besök? Ring oss på 033-44 20 00 så hjälper vi dig.
Hur vi agerar vid sjukdom
Våra anställda är hemma vid förkylningssymtom. Vi vill också att du som kund tar ansvar och ställer in eventuella möten med oss om du har symtom.
Underhåll, felanmälan och reparationer
Vi utför bara felavhjälpande reparationer tills dess att Folkhälsomyndigheten ändrar gällande riktlinjer. Övrigt underhåll ber vi dig återkomma med när Folkhälsomyndigheten lättar sina rekommendationer.
Vid reparationer
Vi vill att du lämnar lägenheten under vårt besök.
För att vi ska få tillträde till din lägenhet måste du sätta låset i serviceläge, annars kommer vi inte in. Du sätter låset i serviceläge genom att låsa dörren och sen vrida tillbaka nyckeln så att den står på ”tio i” (tänk på klockan) innan du drar ut nyckeln ur låset.
Länkar som du kan läsa mer på:
Folkhälsomyndigheten frågor och svar
Borås Stad riktlinjer för covid-19
Information på olika språk
Undvik att bli smittad och att smitta andra
Svenska | Arabiska | Somaliska
Information om covid-19 på andra språk
Svenska | Engelska | Arabiska | Somaliska

Nyckelutlämning vid sjukdom
Du är varmt välkommen att be någon annan att hämta dina nycklar från Kundcenter med en fullmakt. Du kan skriva en egen fullmakt genom att använda dessa formuleringar:
Härmed ger jag fullmakt till [Namn Efternamn] att hämta ut mina nycklar. Jag som ger fullmakt är [Namn Efternamn personnummer, adress, underskrift]. Be ditt ombud att ta med legitimation och att komma ensam för att hindra smittspridning.